Înregistrarea în registrul comerțului: Astfel poți devenii un îngrijitor/o îngrijitoare independent/ă în Austria

În acest articol vei afla cum trebuie să procedezi și ce trebuie să iei în considerare în cazul înregistrării în registrul comerțului. Societatea noastră îmbătrânește. Ca urmare, există din ce în ce mai mulți cetățeni seniori care au nevoie de ajutor în viața lor cotidiană din motive de sănătate.Fie ca este vorba despre treburile casnice, pregătirea și luarea meselor sau îngrijirea corporală. Indiferent care ar fi motivul pentru această situație, este mai bine pentru toată lumea să fie în măsură să trăiască în împrejurimile lor familiare, în ciuda limitărilor lor.

Uneori familia nu poate rezolva singură îndatoririle care sunt legate de tematica îngrijirii. Mai ales când rudele lor au nevoie de îngrijire 24 din 24 la domiciliu. În astfel de cazuri, îngrijitorii personali sunt un sprijin valoros în îngrijirea celor afectați. Pentru a putea deveni independent/ă în Austria în acest domeniu, există unele condiții legale, pe care le explicăm mai jos.

Fi sigur în activitatea ta independentă

Dacă dorești să lucrezi ca o persoană independentă în Austria, există două modele de muncă:

1. Prima opțiune este de ați alege singură un client. Stabilești un contract direct cu acesta și îl taxezi pentru serviciile tale.

2. A doua opțiune este de a semna un contract cu o agenție, care te intermediază clienților. Factura pentru munca ta o faci din nou clintului tău.

La primul model, trebuie să te ocupi de toate procedurile administrative care sunt necesare pentru a fi în măsură să lucrezi legal ca îngrijitor/îngrijitoare persoane independentă în Austria. La al doilea model, agenția preia o mare parte din acești pași pentru tine.

Sfat: Te rugăm să te informezi în avans cu privire la serviciile pe care agenția le oferă pentru tine și pe care trebuie să le preiei. Pentru aceasta orientează-te după prezentarea noastră generală.

Pasul 1: Înregistrează-ți șederea pentru înregistrarea afacerii

obligației de raportare legalăDacă te mutați în Austria pentru munca ta în calitate de îngrijitor independent, ești obligat să îți  înregistrați reședința la trei zile după ce te-ai mutat în unitatea de cazare. Acest lucru se aplică, de asemenea, dacă locuiești la clintul tău.. Nerespectarea obligației de raportare legală ar putea avea ca rezultat o amendă de până la 726 EUR.

Înregistrarea se face la Biroul Municipal competent sau la magistratură. Vei avea nevoie de următoarele documente:

  • formularul de înregistrare, semnat de proprietar sau de chiriașul principal,
  • Pașaport
  • Certificatul de naștere și
  • Dacă sunt disponibile: dovada gradului academic

Pasul 2: Înregistrarea în registrul comerțului

Locația afacerii

StartUrmătorul pas în domeniul de îngrijitor/oare independentă este de a înregistra o afacere. Pentru a face acest lucru, contactează biroul administrației districtuale a orașului, unde se află locația de afaceri. Locația de afaceri poate fi adresa clientului tău. Dacă ești mediat printr-o agenție, poți introduce, de asemenea, adresa ca locație de afaceri prin aranjament prealabil.

Documente:

Autoritatea administrativă a districtului este autoritatea comercială responsabilă pentru tine. Aici poți trimite înregistrarea pentru comerțul liber „îngrijirea personală”. Pentru a te înregistra, vei avea nevoie de următoarele documente:

  • Pașaport valabil
  • sau: certificatul de naștere și certificatul de cetățenie sau permisul de ședere pentru resortisanții țărilor terțe;
  • în cazul modificării numelui: certificat de căsătorie/certificat de divorț,
  • Dacă locuiți în afara Austriei: confirmarea înregistrării,
  • Dacă locuiți în afara Austriei sau rămâneți în Austria mai puțin de 5 ani: antecedente penale a țării de origine sau de reședință și
  • în cazul unei noi fundații: confirmarea camerei de comerț competente

Formular pentru înregistrarea afacerii

În plus față de documentele de mai sus, vei avea nevoie de un formular de înregistrare. Vei primi acest formular dacă te prezinți personal la autoritatea comercială pentru a te înregistra. Pentru a nu sta în fața ușilor închise, trebuie să te informezi în avans cu privire la orele de deschidere. Alternativ, te poți înregistra, de asemenea, online, prin intermediul portalului de servicii.

Condiții

Pentru a înregistra un comerț în Austria, trebuie să îndeplinești următoarele cerințe:

  • Vârsta: cel putin 18 ani,
  • Auto-autorizarea, adică nicio responsabilitate administrativă,
  • stat membru UE/SEE/Elveția și
  • pentru alte țări de origine: permis de ședere (permis de ședere).

Excepții:

  • Chiar dacă îndeplinesc cerințele de mai sus, nu poți înregistra un comerț:
  • în cazul unui cazier judiciar care nu a fost încă reoftat,
  • în cazul în care procedurile de insolvență nu au fost deschise sau anulate în ultimii trei ani din cauza lipsei de active,
  • în cazul anumitor infracțiuni financiare ale căror condamnări nu sunt mai vechi de cinci ani sau
  • în cazul retragerii licenței de afaceri (și în străinătate).
    pentru a costa:

Costuri:

Din 2019, nu există costuri pentru înregistrarea afacerii.

Sfat: Camerele de comerț oferă consultări, informează cu privire la noul start-up act de promovare și, de asemenea, ajuta cu înregistrare de afaceri.

Începerea activității

Este important să aveți toate documentele în original înainte să pornești spre Austria. De îndată ce ai depus documentele în întregime, vei avea permisiunea de a lucra în Austria ca o persoană independentă.

Pasul 3: Înregistrarea la asigurarea socială

SVAÎnregistrarea afacerii tale încorporează automat asigurarea obligatorie în asigurările austriece de sănătate, pensii, accidente și șomaj. Prin urmare, cu înregistrarea afacerii are loc o înregistrare automată la Institutul de asigurări sociale al economiei comerciale (SVA). Poți găsi, de asemenea, mai multe informații pe site-ul ManacareApp.

Chiar dacă ești angajat în plus față de afacerea independentă, există obligația de a înregistra la SVA. Această obligație se renunță numai dacă ești rezident într-o altă țară și ai venituri fiscale și sociale acolo- de asemenea, de la ocuparea forței de muncă. Aceasta este, de asemenea, problema dacă ai o reședință în Austria, dar centrul de trai este situat în cealaltă țară.

Sfaturi: Pentru începători contribuțiile la asigurările sociale sunt mai scăzute în primii trei ani pentru a-i ajuta să se încadreze în activități independente. Informațiile despre acest lucru pot fi găsite în sfatul fondator al camerelor de comerț. Aici te poți înregistra, de asemenea, pentru SVA.

Pasul 4: înregistrarea afacerii aduce calitatea de membru în camera de comerț

Când îți înregistrați afacerea independentă, devii automat membru al camerei de comerț. Locația comerțului tău stabilește la ce cameră aparții. De aici vi primii toate informațiile suplimentare despre calitatea de membru și serviciile camerei, precum și despre plata contribuțiilor.

Poți solicita departamentului consiliere personală și îngrijire personală în statul tău pentru suma exactă a taxei de bază. Exemplu: pentru o persoană din secțiunea de tranzacții generale, taxa de bază variază între 40 EUR în Austria Inferioară și 96 EUR în Burgenland. În #ManacareApp vei găsi toate informațiile suplimentare și detaliile de contact despre camerele de comerț. Poți descărca ManacareApp direct de la GooglePlay sau de la AppStore la telefon. De asemenea, vă puteți înregistra pe computer sub https://manacare.app/user/register.

Pasul 5: Înregistrarea la oficiul fiscal

În primele patru săptămâni de la începerea lucrărilor în calitate de îngrijitor/oare independent/ă de persoane, trebuie să raportezi această activitate la biroul fiscal relevant. O comunicare informală este suficientă în acest scop, care poate fi rambursată atât în scris, cât și pe cale orală. De asemenea, trebuie să completați un chestionar (formular Verf 24), pe care îl puteți descărca de pe site-ul Ministerului Federal al finanțelor.

Pe baza informațiilor tale, administrația fiscală verifică dacă obții un număr de impozit. Acesta este numai cazul în care se depășește limita de cifra de afaceri netă de 30.000 EUR sau limita de venit de 11.000 EUR. Aceasta înseamnă că trebuie doar să plătești impozitul pe venit dintr-un venit anual de 11.000 EUR. Dacă vei scădea sub limita de câștig netă de 30.000 EUR, veți fi scutit și de TVA.

Indicație: dacă nu ai reședința principală în Austria, se pot aplica reglementări diferite. Pentru informații suplimentare, vă rugăm să contactați biroul fiscal.