Boli cronice: Astfel oferi ajutor pentru ajutorul de sine.

În special, aceste boli afectează persoanele în vârstră.
Deseori, aceștia suferă chiar de mai multe astfel de boli pentru ca capacitatea celulelor organismului de a se regenera este foarte redusă la bătrânețe.
În acest caz este vorba despre multimorbiditate.
Dar ce anume constituie o boală cronică?

Potrivit Organizației Mondiale a sănătății (OMS), aceasta este o boală progresivă de lungă durată și în general, lentă.
În general această boală se referă atât la boli fizice cât și la cele mentale, care se vindecă doar foarte încet sau deloc.
Acest termen este adesea folosit ca o delimitare la o boală acută, care spre deosebire de boala cronică , apare temporar.

Condițiile de viață cu restricții

Chronische Krankheiten EinschränkungenCu toate acestea, districția dintre bolile acute și cronice nu se referă doar la definiția pură.
În cele mai multe cazuri este chiar foarte important ca persoanele afectate să fie diagnosticați oficial ca bolnavi cronici.
Acest lucru se datorează legilor care în acest caz intră în vigoare, de exemplu în ceea ce priveşte compensarea medicamentelor.
Același lucru este deasemenea valabil și pentru dreptul la măsurile de reabilitare, la plățile de pensii și multe altele.

Pentru cei afectați, această boală este de obicei o mare povară.
De multe ori acesta limitează viața obișnuită și este alcătuită din durere și terapii pe termen lung.
În plus, pot exista restricții privind mobilitatea și necesitatea de a se obișnui cu o dietă diferită.
Nu este neobişnuit ca acest lucru să provoace pierderea fostului mediu social.

Afecțiuni fizice și psihice

Bolile cronice sunt adesea tipice „boli ale vârstrei”.
Acesat înseamnă plângeri care apar în special la vârstnici.
Printre acestea se numără, de exemplu, artrita sau artroza, demența, diabetul, insuficiența cardiacă, incontinența, boala Parkinson și reumatismul.
Dar și afecțiunile respiratorii, autoimune, de organ și intestinal, alergii ,depresie, cancer, osteoporoză, surzire, tinnitus și multe altele..

De cele mai multe ori clientii tăi se confruntă adesea cu mai multe astfel de boli în același timp.
Și, adesea, acestea sunt condiționate reciproc.
Cu alte cuvinte, o boală fizică afectează psihicul pe termen lung al persoanelor afectate.
Bolile psihice se pot reflecta, la rândul lor, în diverse boli fizice.
Acest lucru creează o povară multiplă care limitează semnificativ calitatea vieții clienților tăi.

Sfaturi pentru a-ți îngriji clientul

Chronische Krankheiten Positive StimmungPentru clienţii cu boli cronice, o îngrijire adecvata a corpului, nu este singurul lucru cel mai important.
Chiar si la nivel psihologic, au nevoie de mult sprijin pentru a-si accepta mai ușor soarta.
Ca îngrijitor/oare, joci un rol important în acest punct de vedere.
Cu un pic de sensibilitate și înțelegere, poți contribui foarte mult la bunăstarea clienților tăi.
Iată câteva sfaturi:

  • Asculta: Fi atentă la preocupările și nevoile clienților tăi și acordăle timp pentru a le asculta.
    Sunt deajuns câteva minute pentru ca aceștia să se simtă percepuți și înțeleși.
  • Promovarea activității independente: Ajută-ți clienții să efectueze cât mai multe activități posibil pe propriul cont.
    În loc de a se simți neajutorați și neputincioși, devenind activi, le întărește simțul lor de auto-valoare.
    Începeți cu sarcini mici și, dacă este posibil, crește încet cerințele.
  • Predă responsabilitatea: Află ce doresc clienții tăi să facă (de exemplu, să gătească) și să lucreză cu ei la ceea ce pot face.
    Această responsabilitate le dă sentimentul de a fi de nevoie și îi motivează să rămână astfel.
  • Gândirea positivă: Adesea, clienții tăi văd doar ce nu pot să mai facă.
    In schimb, atrage-le atentia asupra lucrurilor pe care aceștia mai pot să le facă.
    O atitudine pozitivă contribuie în mod semnificativ la bunăstarea fizică și mentală.

Boli cronice -Asistența cu ajutorul îngrijiri active

Chronische Krankheiten aktivierende PflegeÎn mod ideal, sfaturile menționate mai sus pot fi puse în aplicare prin așa numitul concept de asistență a îngrijiri active.
Motto-ul este:
„Ajută oamenii să se ajute singuri”.
Clienții tăi sunt implicați activ în toate activitățile, astfel încât să obțină cea mai mare independență posibilă în viața lor de zi cu zi.Spre deosebire de aceasta metodă, este îngrijirea, la care persoanele afectate sunt lipsite de multe activități cotidiene, cum ar fi îngrijirea personală.

Îngrijire activă funcționează ca un program de formare pentru corp și minte.
Punctul de plecare este inventarul:
Ce alte mișcări sau activități pot desfășura persoanele afectate?
Care sunt cele importante pentru ei?
Unde au nevoie de orientări specifice sau cel puțin de supraveghere?
Ce trebuie pregătit pentru punerea în aplicare a acestei modalități, de exemplu în ceea ce privește mobilarea locuinței sau alte instrumente?

Promovarea activităților independente

Ca îngrijitoare, ai sarcina de a cere clienților să acționeze în funcție de capacitățile lor individuale.
Îi conduci explicându-le ce este de făcut.
Dacă este necesar, poți aranja un obiect la dispoziția clientului, cum ar fi o perie sau un burete la îngrijirea corporală, sau poți ghida deasemenea mână mai întâi.
Dacă îți încurajezi clientul în aceste momente, acest lucru îl va motiva să facă acest lucru și în continuare.

Singura cerință pentru această formă de îngrijire este:
Clientii tăi trebuie sa fie capabili sa te inteleagă și să poată efectua actiunile dorite.
Astfel nimic nu stă în calea formării.
Faptul că clientul tău trebuie să depună efort, este intenționat.
„Provocarea fără supraîncărcarea” este principiul.
Astfel, poți defini cu clienții activitățile pe care le practică în absența ta.

Mai multă stimă de sine – mai multă securitate

Chronische Krankheiten Trinkbecher mit AufsatzÎți sprijini clienții în independența lor, oferindu-le condiții optime în mediul lor.
Acestea includ, de exemplu, mânere de siguranță pentru WC și duș, amplasarea gata de manevrare a elementelor sau accesoriilor necesare pentru îmbrăcare, cum ar fi clești pentru ciorapi și cârlige de îmbrăcare.
Dar, și deasemenea, toate formele de mijloace de asistență pentru mersul pe jos , covorașe antiderapante, precum și vase de protecție, tacâmuri cu mânere mari și cești de băut cu partea superioară.

Această abordare aduce o serie de avantaje.
Chiar dacă pare mai mult timp la început:
De îndată ce clienții tăi se pot ajuta mai mult, costurile de aprovizionare vor scădea considerabil.
A fi activ contribuie la respectul de sine deoarece clienții tăi se simt mai puțin dependenți.
O mobilitate mai mare îmbunătățește sentimentul organismului și poate chiar reduce riscul căderii.

 

Mai multe despre acest subiect acum în #ManacareApp: Aici
descărcare
!