Cele mai importante sfaturi pentru îngrijirea la domiciliu

Clienții afectați de demență, necesită dea lungul timpului din ce în ce mai mult sprijin în viața de zi cu zi. La început, clientul v-a avea nevoie de mult sprijin în cea mai mare parte a activităților care necesită o mulțime de concentrare – cum ar fi corespondența cu societățile de asigurare, banca sau diverse autorități. Cu toate acestea,treptat vor apărea dificultăți și în privința îngrijirii personale,la îmbrăcare si dezbracarea și probleme la alimentația independentă.

Observând că propriile lor abilități dispar tot mai mult,înseamnă un stres major pentru clienții tăi. Acest stres, la rândul său, îi împiedică pe clienți să admită că au nevoie de ajutorul tău și tind să te refuze. Astfel încăt, comunicația dintre tine și clientul tău să funcționează cât mai bine posibil,este foarte important să fi foarte calmă cu acesta în orice situație.

O locuință adecvată pentru persoanele cu demență: Promovarea orientării – ajută la evitarea accidentele nedorite

Demenz BeschilderungPentru o persoana cu tulburări de memorie , domiciliul privat joacă un un rol foarte important în viața lor. Nu de puține ori, clienții au trăit ani lungi la acest domiciliu și au numeroase amintiri în acest loc. Acest lucru este ușor de remarcat prin comportamentul clientului, care se află în această situație delicată. A rămâne în propia lor casă, oferă clienților foarte multă securitate și liniște sufletească.

Dar chiar și așa, exista unele efecte secundare tipice demenței cum ar fi: dezorientare, agitație nocturnă și „căutare“ unui lucru specific etc. Toate acestea pot duce la situații stresante atât pentru tine cât și pentru clientul tău. Pentru a preveni acest lucru în așa fel încât tu și clientul tău să vă descurcați cât mai ușor posibil, este nevoie ca locuința acestuia să fie aranjată luând în considerare boala acestuia .

Cele mai important este :

  • Semnalizare: cu ajutorul unor semne mari de pe uși, îți ajuți clientul să  își găsească de exemplu drumul spre „baie“ și „bucătărie“. Semnele de pe ușile dulapurilor și sertarelor  îi semnalizează acestuia de exemplu , unde poate să își găsească hainele, vesela etc.
  • Iluminare: plasarea unor mici senzori de mișcare și senzori de lumină pe podea ajută la  prevenirea accidentelor în timpul micilor „călatorii „ nocturne.
  • Securitate: Un aragaz cu închidere automată ajută la prevenirea incendiilor și leziunilor. De asemenea, este foarte important ca substanțele „periculoase“ precum articolele de curățenie să fie îndepărtate și închise intru-un loc inaccesibil pentru clientul tău . În plus, broaștele ușilor și cheile trebuiesc eliminate pentru a evita situațiile în care clientul să se încuie singur intr-o încăpere în mod accidental.

Îmbrăcămintea: Lucruri de luat în considerare cănd vine vorba de îmbrăcarea și dezbrăcarea unui client

Demența clientului tău îi limitează abilitățile care erau cândva bineînțelese pentru el. De exemplu, clientul tău poate uita cum să îmbrace diferite haine. Pierderea vederii și a abilităților motorice fine,  sunt unele dintre cauzele care îți fac clientul să aibă probleme cu îmbrăcămintea. În cazul în care îmbrăcămintea sa este alcătuită din nasturi mici și cârlige sau dacă nasturii sunt la spate, clientul v-a avea mare nevoie de ajutorul tău.

Persoanele demente tind să uite ordinea obișnuită a îmbrăcăminții lor,sau îmbrăcămintea lor nu se potrivește cu sezonul sau vremea predominantă. Unele persoane demente țin să îmbrace mai multe straturi de haine, pe când altele sunt doar parțial îmbrăcate. Ca și un îngrijitor, este important să păstrezi o comunicare bună între tine și clientul tău. De aceea asigură-te că îți lași clientul să se îmbrace singur atât timp cât e capabil corporal și mintal.

Sfaturi folositoare în această privință:

  • Demenz ohne Socken pune hainele în ordinea corectă la mână
  • ordonează hainele din dulap corespunzător anotimpului
  • schimbă hainele dificile de îmbrăcat cu unele mai simple
  • îmbracă-ți clientul de mai multe ori cu hainele sale preferate sau altele
  • similare și încearcă să obții mai multe haine de acest fel ,astfel încât
  • spălare regulată a hainelor să fie posibilă.

Igiena personală: Ajută-ți clientul să se ajute pe sine

La fel ca și la activitatea de imbrăcare și dezbrăcare, mulți clienți nu își vor dorii să își piardă independența și când vine vorba de igiena personală.Așa dar, nu este surprinzător faptul că de multe ori, ei nu vor acceptă ajutorul de care de fapt au nevoie.  Dacă ești sprijina acestuia când vine vorba de spălare, pieptănare sau igiena orală, trebuie să fi deosebit de delicată.

Ce te ajută să ai mai multă înțelegere și răbdare cu clientul tău, este să știi faptul că rușinea persoanelor vârsnice față de persoana care le îngrijește este deosebit de predominantă. Mai mult decât atât, unii clienți pot fi obijnuiți să facă dusch doar o dată pe săptămână și se spele în fiecare zi.Când vine vorba de igiena personală, este indicat să ți cont de gusturile și obiceiurile clienților tăi pentru a evita probabile conflicte.  

Sfaturi folositoare în această privință:

  • este important să menți ritualuri de îngrijire personală in mod regulat
  • încurajează-ți clientul să se îngrijească pe sine dându-i, de exemplu periuța de dinti, pieptenele, etc în mâini pentru a efectua activitatea singur
  • oferă-i clientului tău siguranța necesară prin intermediul  covorașelor anti-alunecare, scaune de duș etc
  • pune-i la dispoziție prosoapele preferate și implică câteva bețișoare parfumate pentru o atmosferă relaxantă

Sănătate și poftă bună: Mâncarea savurată intr-o atmosferă relaxantă are un gust mai bun

Demenz Entspannt EssenMesele regulate, cum ar fi micul dejun, prânz și cină, joacă un rol important in viata pacienților cu demență. Acestea sunt ritualuri cunoscute de ei, care îi ajută la structurarea zilei. În același timp, tu ca și îngrijitoare ai posibilitatea de a te asigura că persoana pe care o îngrijești consumă regulat porția adecvată de mâncare și fluide.Acestea sunt lucruri adesea uitate, în special de cei cu  demență progresivă. Mulți dintre ei cred că au mâncat sau băut deja.De accea este deosebit de important ca mesele să decurgă fără stres și fără probleme. 

Sfaturi folositoare în această privință:

  • trebuiesc luate în considerare toate obiceiurile și alimentele preferate ale clientului tău
  • independența costumului trebuie susținută prin a tăia mâncarea în bucăți mici și ușor mestecabile
  • pune-i clientului tău porția adecvată în farfurie , în loc de a pune toată mâncare pe masă
  • dacă este necesar,permite-i clientului să mănânce cu degetele. Dacă dorește acest fapt  încercați să îi gătiți mâncăruri pe care le poate savura și cu mâinile
  • de asemenea este indicat să utilizezi tacâmuri cu mânere mari, materiale anti-alunecare, farfurii de supa, etc