Îngrijirea de sine: Cum să evițistresul la locul de muncă
Fie că este vorba de boli psihice precum demența sau de limitări fizice severe, se ajunge la un anumitpunct la care o persoană are nevoie de ajutor în viața de zi cu zi. În multe din aceste cazuri, cei afectați se simt foarte rău pentru ca au nevoie de ajutorul altora. În aceste situații, cel mai frumos lucru este când aceștia pot să rămână în casa lor și nu trebuie să se mute altundeva.
Aici joci tu un rol important. Acest lucru se datorează faptului că adesea nu este posibil ca rudele să ofere îngrijire 24 de ore în plus față de propria lor viață personală. Ca un îngrijitor/îngrijitoare de persoane, poți oferi un sprijin valoros, care face viața mai ușoară atât pentru clientul tău cât și pentru rudele acestuia. Cu toate acestea, pentru ca acest lucru să funcționeze bine pe termen lung, este foarte important ca tu să aibă grijă de propria ta bunăstare.
Asigurați echilibrul și recreerea
Dorești să îții ajuți clienții și ai dreptate. Dar poti sa fii un ajutor de nădejde pentru ei numai daca esti intr-o forma buna. Și asta este valabil atât pentru starea ta fizică, cât și pentru starea ta mentală. De aceea, este important să ai grijă să ai suficientă odihnă și varietate în plus față de munca ta. În acest fel, chiar și în situații stresante, vei reuși mai bine să rămâi calm/ă.
De exemplu, somnul tău de noapte este deranjat, deoarece clientul tău este agitat sau trebuie să fie însoțit la toaletă. Atunci ar trebui să încerci să te revanși pentru timpul pierdut. De asemenea, ajută mult menții un ritm fix de pauză în funcție de viața cotidiană a clientului tău. Nu în ultimul rând, este important să folosești timpul tău liber zilnic. Cel mai bine este să părăsești casa pentru a te liniștii și a avea o gândire complet diferită. Este important ca să stabilești pauza cu rudele, astfel încât clientul tău să fie îngrijit pe această durată de timp.
Asigură-ți o dietă bună
Când ai grijă de clienții tăi, ai desigur, grijă ca aceștia să mănânce în deajuns și sănătos.
Dar ar trebui, de asemenea, să tratezi cu aceeași grijă propria alimentație. Aceasta înseamnă să ai un ritm fix când iei masa și să te asiguri că o iei în liniște. Asigură-te că acestea conține toți nutrienții esențiali de care are nevoie corpul tău.
Este important de știut că persoanele în vârstă consumă adesea puțin și cred că este normal. Acest lucru poate duce la faptul ca aceștia sa creadă că porțiile tale sunt prea mari sau la acuzul față de tine, cum ca le-ai fi golit frigiderul. Dacă acest lucru ți se va întâmpla, este recomandat să anunți rudele cât mai curând posibil după primul incident. Acestea sunt în măsură să discute această problemă cu clientul tău și să găsească o soluție.
Stabilirea și comunicarea limitelor
Mai ales când clientul tău are nevoie de mult sprijin, e bine pentru el să știe că ești acolo. Dar, din cauza acestei aproprieri, cererile clientului tău pot depăși uneori măsura. Într-un astfel de caz, este important să acorzi atenție bunăstării tale și să stabilești limite. Explică-i clientului clar ce poți și ce nu poți face. La urma urmei, nimeni nu este ajutat dacă te îmbolnăvești prin urma oboselii sau suprasolicitării.
În majoritatea cazurilor, este suficient să te adresezi clientului și rudelor sale într-o situație calmă. Cel mai bun lucru de făcut pentru a te pregătii pentru această conversație este să stabiliți un timp fix pentru ca toată lumea să se întâlnească. Notează în prealabil cele mai importante puncte, astfel încât să nu uiți nimic. Încercă să găsești un ton frumos și obiectiv și încercă să obții un rezultat concret.
Pregătirea pentru situații de urgență
În cazul unei persoane deja bolnave poate apărea o urgență în orice moment. Astfel încât să nu te stresezi prea mult într-o astfel de situație, ar trebui să te pregătești. Pentru aceasta, la începutul turnusului, ar fi bine să fi pe deplin informat/ă cu privire la starea de sănătate a clientului. Pune întrebări despre riscurile pe care le implică viața de zi cu zi. Dacă clientul are diabet, de exemplu, nivelurile de zahăr gresit din sânge poate cauza inconștiența.
Informează-te într-un astfel de caz, astfel încât să poți evita stresul inutil și să păstrezi calmul. În plus, este logic să notezi în prealabil cele mai importante numere de urgență sau chiar să le salvezi direct în telefon. Aceasta include numărul rudelor și al doctorului, precum și numerele de urgență obișnuite pentru Austria:
- Apel de urgență internațional: 112
- Pompieri: 122
- Poliție: 133
- Salvarie/Urgență: 144
În aplicația Manacare, sub cuvântul cheie “Urgență”, vei găsi informații suplimentare despre cum să te comporți corect în situații de urgență și o prezentare generală a cauzelor posibile ale unei urgențe.
Selectarea unei organizații serioase
Există multe moduri diferite de a avea grijă de tine la muncă. Cu toate acestea, un punct foarte important despre prevenirea stresului este deja înainte de a începe munca ta: alegerea agenției de plasare. Este important să te asiguri că ai de-a face cu o companie de renume. Un exemplu este platforma de Internet Manacare, unde poți găsii locuri de muncă bune și agenții serioase. Firma Manacare este secializată în colaborarea cu cele mai bune organizații.
Prin aplicația noastră Manacare vă oferim asistență suplimentară cu toate întrebările despre activitatea ta. Cu ghid „Întreabă-l pe Tom“, poți afla mai multe despre subiecte, cu ar fi căutarea unui loc de muncă, diagnostice și îngrijirea clientului. De asemenea, vei găsi diverse videoclipuri de instruire, cum ar fi îngrijirea personală, igiena și mobilitatea. Nu în ultimul rând, suntem, de asemenea, la dispoziția ta personal la linia telefonică gratuită.